View unanswered posts | View active topics It is currently Mon Nov 20, 2017 9:40 am

Reply to topic  [ 2 posts ] 
 Var köpa Mahjongspel enklast? 
Author Message
Registrerad användare

Reply with quote
Post Var köpa Mahjongspel enklast?
Hej!

Jag och min flickvän vill komma igång och spela Mahjong. Tänkte starta lite enkelt hemma och skulle behöva tips på var man enklast kan köpa ett mahjongspel. Har sett ett enkelt spel på Asian Trade i gamlestan (Göteborg) men det var plastigt och dyrt.

Sun Apr 02, 2017 4:29 pm
Profile
Styrelsen Göteborg

Reply with quote
Post Re: Var köpa Mahjongspel enklast?
Det är på liknande ställen vi brukar köpa våra spel. I Sällskapet använder vi bara mahjong-set av plast. Det är enkelt att tvätta rent (bara att lägga i såpavatten), de har bra tyngd och står bra. Dessutom är bilderna oftast tydliga. Det är viktigt att ha ett mahjong-set där man lätt ser vad som är vad.
De mahjong-set gjorda i ben och trä är sådär bra.. Jag har personligen aldrig gillat sådana spel. De är litet för lätta, vinglar lätt och kan lossa i limning mellan trä och ben. Dessutom svårare att tvätta.

Om det var "kladdiga" bilder på det set du såg på Asian Trade (förmodligen) så föreslår jag att du inte köper utan vänd dig till en kina-butik som säljer diverse turist-prylar. de har vanligtvis också mahjongset. Kolla noggrant att alla brickor är med (totalt 144 st, ink 8 bonusbrickor) och att baksidorna på mahjongset och bonusbrickor överrensstämmer. Det ska vanlgitvis inte vara några problem, men ibland är försäljarna litet slappa på kina-prylarna.....

Mon Jun 19, 2017 9:32 am
Profile
Reply to topic   [ 2 posts ]