Uppsala mahjongmästerskap 2008
Lördagen den 23 augusti var det mahjongmästerskap i Uppsala. Spelandet varade hela dagen med fyra spelpass på 2h speltid vardera. Det vill säga en total 8h-speldag. Det var mastigt, och efteråt var man alldeles mör.
Nu är mitt minne med folks namn sisådär, men jag kom ihåg en del av folket. Detta är också bilder vinklade från mitt perspektiv då det var jag som dokumenterade mitt spelande samt lite annat runt omkring.
Kort sammanfattat vann Robin i Individuella tävlingen och blev mahjongmästaren i Uppsala. Danmark vann lagtävlingen och Göteborg kom på tredje plats i lagtävlingen. En kille från Uppsala som heter Jocke vann bland de som är bosatta i Uppsala.
Jag får passa på att tacka alla mahjongspelare som medverkade i turneringen. Ett otroligt härligt gäng som höll ett imponerande glatt humör genom samtliga spelpass. Trots att det var fint väder ute, trots att vi satt nere i en källare och trots att det var såpass långa spelpass så var alla på toppenhumör. Verkligen roligt :^D
Här nedan följer bilderna från resan. Vi hade vansinnigt roligt så nästa gång vi åker iväg på turnering hoppas jag att fler åker med :^)
Det finns fler bilder på Pers sida:
http://www.facebook.com/album.php?aid=1 ... =806225064