[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Svenska Mahjongförbundet : Forum - View topic - Hikari-con 08?
View unanswered posts | View active topics It is currently Thu Nov 14, 2019 8:33 am

Reply to topic  [ 5 posts ] 
 Hikari-con 08? 
Author Message
Registrerad användare

Reply with quote
Post Hikari-con 08?

Wed Mar 05, 2008 11:45 pm
Profile
Styrelsen Göteborg

Reply with quote
Post Re: Hikari-con 08?
Har vi tid fram till sista mars på oss så är det lungt.
Jag föreslår att vi diskuterar detta under nästa speltillfälle som förslagsvis kommre om någon vecka eller så..

Sun Mar 09, 2008 11:06 pm
Profile
Registrerad användare

Reply with quote
Ja, det tycker jag också att vi ska diskutera! Jag är possitiv till själva iden och känner personligen att jag skulle vilja hålla i det tillsammans med någon/några entusiastiska medlemmar!

Wed Mar 12, 2008 3:46 pm
Profile
Registrerad användare

Reply with quote
jag kan mycke väl tänka mig att hjälpa till att arra såvida jag är i gbg då (vilket jag borde vara), men vad jag hörde från evert var sista dan idag, vet inte alls hur det är, hikarikai är veliga. ;P

Thu Mar 13, 2008 11:09 pm
Profile ICQ WWW
Styrelsen Göteborg

Reply with quote
Jag känner en tjej som är med på listan som är med i Hikarikai. Hon kommer nog kunna snacka för oss också, så om det är flera parter som vill att vi ska medverka på Hikarikai så tror jag nog att vi kan vara med.
Vi ställer ju såklart upp med minst fyra bord av spel (kanske t.o.m fler om det är någon som vill plocka med sina spel också) : )

Som svar till everts meddelande;
- Vad är det för något event / Vad vill ni kalla det på schemat?
Mahjong, ett ca 100årigt brickspel som ursprungligen kommer från Kina. Under konventet kommer två spelsätt presenteras. ett sätt med sällskapsregler för den som vill spela lättare partier. Samt ett sätt med de Officiella Kinesiska Spelreglerna som kommer vara intriktade mer åt tävling, samt är något mer utmanande. De Officiella Kinesiska Spelreglerna uppmuntras, men vid intresse så ska även sällskapsreglerna kunna spelas.

- Önskemål om tid? (Morgon, eftermiddag, kväll osv)
Helst kvällstid. (Ökar upp stämningen, samt lättare att spela över då)

- Hur lång tid tror ni att det kommer att ta?
Varje pass bör vara på minst 4-5h. Är passen lagda på kvällen kan denna tid lätt dra över vilket är ett plus för de som vill fortsätta spela.

- Behöver ni tid för förberedelser, riggning och ihop-packning? Hur länge i så fall?
Det som behövs är så kvadratiska bord som möjligt med fyra stolar till varje bord. Minst 4 kvadratiska bord upp till 7 bord vore tacksamt. Viktigt med bord som man kan sitta bekvämt vid som är av normalhöjd med tillhörande normalhöga stolar till. Detta tar på sin höjd en 10-15min att ställa iordning.

- Någon särskild plats som skulle vara önskvärd (T.ex. scenen, sal med projektor etc)?
Behöver ett enskilt rum där ljudnivån kan hållas någerlunda nere. För mycket ljud och stim påverkar spelmoralen. Gärna ett rum med bara en öppning så att det inte pågår ständig trafik genom rummet.

Är det några fler funderingar så hör av er till mig. Jag har arrangerat en del förut och vet hur det behöver planeras.

Fri Mar 14, 2008 12:01 pm
Profile
Reply to topic   [ 5 posts ]