View unanswered posts | View active topics It is currently Tue Oct 15, 2019 1:32 am

Reply to topic  [ 1 post ] 
 Planera en strategi/regel-genomgångskväll 
Author Message
Styrelsen Göteborg

Reply with quote
Post Planera en strategi/regel-genomgångskväll
Jag har en vag idé om att det nästa gång skulle kunna erbjudas någon form av diskussion kring ett parti mahjong där man diskuterar olika strategier, regler och diverse tips och trix.

Vi har ju blivit en del nu på de senaste träffarna. En del av oss är nya och en del av oss har spelat en del, en del länge. Det vore toppen om man kunde få med så många som möjligt till att lära sig möjligheter till att spela olika händer och vad som är säkra brickor och vad som osäkra i vissa situationer.

Låter det som en plan? Idéer om hur man skulle genomföra något sådant?
Själv tänkte jag mig att man tar ett av rummen här i min lya där man behandlar ett parti omringat av åskådare. Spelarna kan antingen bli utlottade eller valda efter erfarenhet. Vore rätt intresant att ha en väl kunnig, två medel och en nybörjare för att se hur var och en tänker och agerar.
Åskådarna kan ta del av händerna, ge tips, ställa frågor eller diskutera handen. Detta blir naturligtvis inget vanligt parti då brickorna gör sig kända i och med att de diskuteras. Det gagnar den med bra minne då brickorna spelas dolda ;^)
Man kan låta vanligt parti mahjong pågå i ett annat rum för de som vill spela.

Någon som har en bättre, mer slipad idé? Berätta gärna.

Fri Jul 18, 2008 7:39 pm
Profile
Reply to topic   [ 1 post ]