View unanswered posts | View active topics It is currently Sun May 16, 2021 8:44 pm

Reply to topic  [ 13 posts ]  Go to page 1, 2  Next
 Inbjudan till Nordstan 
Author Message
Styrelsen Göteborg

Reply with quote
Post Inbjudan till Nordstan
Nyfiken på Kina kommer pågå 16-20 september. Jag fick en inbjudan från en butik som jag besökte i somras. Dock tror jag att det ev. kan vara för sent att komma på invigningen på måndag kl 18 då inbjudan skulle ha besvarats 12 sept, då jag var på möte i Stockholm och ingen tillgång till internet.
Men det gör nog inte så mycket.

Det viktiga är ju själva händelsen i Nordstan. Denne butiksinnehavare, Qun Wallstrom, kommer vara utställare där hela veckan och inbjöd oss i Sällskapet att spela mahjong i Nordstan. Antalet blir för fyra personer. Vi skulle kunna titta på detta och ev. få fram lättare information om Sällskapet så att folk får veta vilka vi är, samt mötas upp fyra spelare och spela där en kväll.
Händelsen är mellan kl 10:00-19:00

Tankar och funderingar kring detta? Allt välkomnas.

H/Robin

Sun Sep 14, 2008 12:24 am
Profile
Styrelsen Göteborg

Reply with quote
Post Re: Inbjudan till Nordstan
Lägger till en adress ang. evenemanget:

http://www.nordstan.se/kina/Kina.php

Attachments:
Kina_02.gif
Kina_02.gif [ 5.65 KiB | Viewed 13947 times ]
Kina_04.gif
Kina_04.gif [ 8.47 KiB | Viewed 13942 times ]

Sun Sep 14, 2008 12:52 pm
Profile
Styrelsen Göteborg Styrelsen Förbundet

Reply with quote
det låter ju intressant, både att titta runt på evenemanget och för att exponera vår hobby :)

10-19 i fem dagar är ju dock naturligtvis inte aktuellt, men vi borde kunna styra upp spel säg 16-19, några av dagarna? Vi behöver ju inte ha dit fyra från föreningen hela tiden heller, vi vill ju få besökande att hoppa in...

Jag föreslår helt sonika att vi tar oss in dit på tisdagen när vi blir lediga (i mitt fall blir det runt fyra), känner av läget, spelar, sen eventuellt åker vidare hem till Robin för ordinarie spel?

Planering för resten av dagarna kan vi ju ta när vi vet hur det är där :)

Jag skriver ut en bunte sånna där visitkort som Kai och jag gjorde i ordning och tar med dem också.

Sun Sep 14, 2008 1:58 pm
Profile
Styrelsen Göteborg

Reply with quote
Underbart! Visitkort och informationsblad behövs. Några kan mötas upp till och med tidigare för att kolla läget och spela. Behöver dessutom se hur bord och stolar ser ut, läge etc..

Nej, jag nämnde till henne att 10-19 heller inte är aktuellt utan snarare blir det kvällstider.
Jag kan dock se en poäng att åtminstone tre-fyra personer är där, dels för att spela för att göra det intressant. Samt stå som stöd för att lära ut reglerna samt gå runt och dela ut visitkort. Det finns många saker som man kan göra så man behöver inte tycka att man inte behövs - för behövs gör man.

Sun Sep 14, 2008 11:40 pm
Profile
Styrelsen Göteborg

Reply with quote
Robin , Koff^2, och David kommer dyka upp i nordstan imorgon efter kl 15:00 ungefär och kolla läget, samt snacka lite med Qun som bjudit in oss till att spela mahjong hos henne. Jonas kommer kl 16:00.
Alla som har lust får gärna dyka upp så kan vi gemensamt ta oss till Björkekärr för att spela mahjong på kvällen.

Tue Sep 16, 2008 12:08 am
Profile
Registrerad användare

Reply with quote
Helt underbar ide! Jag e där lite tidigare idag då!

Tue Sep 16, 2008 3:26 pm
Profile
Styrelsen Göteborg Styrelsen Förbundet

Reply with quote
det var väldigt vad det inte blev nått av det idag, men jag pratade med Qun och fick höra att Kai ordnat att det skulle finnas ett ordentligt bord där från tre-tiden imorrn... får vi dit spelare också? :)

Jag kan komma.

för övrigt, visitkorten jag pratade om tidigare i tråden blev inte utskrivna idag (gick upp alldeles för tidigt och var en zombie i skolan).. Kai, hur var ditt nr egentligen så jag kan fixa till det?

Wed Sep 17, 2008 12:39 am
Profile
Styrelsen Göteborg

Reply with quote
Nog för att jag hade med mig minimahjonget, men det var inte tänkt att spela. Snarare att kolla läget. Ledsen att jag var så otydlig.

Men det blir via kai som tider och liknande sköts. Han kommer vara där vad jag förstått. Hör efter för säkerhetens skull.
Jag jobbar fram till kl fyra-fem många av dagarna.

Wed Sep 17, 2008 7:11 pm
Profile
Styrelsen Göteborg

Reply with quote
Kai kommer vara i Nordstan omkring kl 15:00 på torsdag och presentera Sällskapet.

Wed Sep 17, 2008 10:44 pm
Profile
Registrerad användare

Reply with quote
Jag har nummer 0762229124.

Jag kommer dit om en timme typ och då drar jag igång. Jag kommer att vara med i en intervju om mahjong, våran förening och annat som till exempel vårat SM vi ska annordna. Just nu sitter jag i skolan och gör lie exemplar av ett enkelt utdelningsblad om våran förening och vårat SM. Detta på grund av att det inte riktigt hunnits bli gjort tidigare.

Thu Sep 18, 2008 4:15 pm
Profile
Reply to topic   [ 13 posts ]  Go to page 1, 2  Next