View unanswered posts | View active topics It is currently Thu Nov 14, 2019 8:02 am

Reply to topic  [ 13 posts ]  Go to page 1, 2  Next
 Förstasidan 
Author Message
Styrelsen Göteborg

Reply with quote
Post Förstasidan
På förstasidan föreslår jag en spalt med nästa speltillfälle och kort info om detta. För att slippa kila hela vägen in i forumet. Dock är det bra med forumstråd för att berätta om man kommer eller inte. Vilket alltid uppskattas när folk berättar om de ska eller inte ska komma.

Wed Mar 12, 2008 4:44 pm
Profile
Styrelsen Göteborg Styrelsen Förbundet

Reply with quote
Post Re: Förstasidan
den vägen jag var på när jag skrev in texten om gothcon, av praktiska skäl tänkte jag då att bara ha med större evenemang - är ju lite jobbigt att få många ställen som ska uppdateras löpande.

naturligtvis går det dock att fixa rent tekniskt om du vill sköta det sen ;)

Wed Mar 12, 2008 4:50 pm
Profile
Styrelsen Göteborg

Reply with quote
Kan man fixa på något smidigt sätt att jag kan uppdatera varje gång jag lägger in en ny tråd så är det nemas problemas.

Wed Mar 12, 2008 4:51 pm
Profile

Reply with quote
det där var en lite lagom rolig uppgift så jag petade på det nu.. på startsidan finns nu en till ruta, om du är inloggad på forumet (och jag skrev rätt user :P) så ska den visa en liten edit-länk som editar koden till den rutan :)

Wed Mar 12, 2008 5:53 pm
Profile
Styrelsen Göteborg

Reply with quote
Jepp, och jag har redan varit inne och petat på den.
När lägger du upp våra 'verksamhetsberättelser'?

Wed Mar 12, 2008 6:04 pm
Profile

Reply with quote
sådär, petade lite till efter maten..

nu finns då senaste "bloggposten" på mainsidan och resten under läs mer, det finns liksom den andra rutan en edit-knapp som för tillfället enbart Robin ser.

för övrigt, html funkar fint att skriva där ifall man vill, vanliga enter blir <br /> automatiskt, --- blir ny ruta i "bloggen" - samt då även gräns för vad som syns på förstasidan.

---

jag skulle gärna ha lite bilder där med, men men, det kan ju ordnas när vi har några bilder att ha där :)

Wed Mar 12, 2008 7:49 pm
Profile
Styrelsen Göteborg

Reply with quote
Grymt bra jobbat Jonas : )
Vi kan ju snygga till med en kant som loopas hela vägen ner på höger eller vänster sida med en bild på fallande brickor eller något åt det hållet. Får leka lite med kameran. Kanske några markerande färger i t.ex grönt som hemsidan är så snyggt fixad i.

Förslag mottages tacksamt. : )

Wed Mar 12, 2008 10:39 pm
Profile
Registrerad användare

Reply with quote
Nu kommer possitiv skrift!

Jag har inte var inne på den här sidan på nästan två veckor, mest för at tjag glömt och haft annat som förvirrat mig. Men idag så var jag inne och det jag såg fick mig att bli lycklig!!
Jag vill verkligen att alla som har hjälpt till och fortsätter hjälpa till med att sidan ska bli så bra som den kan bli fortsätter med det och att ni verkligen känner att ni gör stor skillnad!! Jag hoppas att alla som skrivit in vad ni tycker och så, att ni känner er lyssnade på och att fler gör sina röster hörda på forumet! Om det finns registrerade medlemmar på forumet får ni gärna skriva en kort liten presentation på presentationstråden här i forumet.

Jag har en önskan om att kunna göra den här sidan bra också, men den e redan så bra att jag inte kan komma på så mycket mera som gör den bättre för tillfället.

Jag tänker om sidan så här. För att den ska vara levande så e det bra att några som har styrelsepost (senare då) kan editera saker på förstasidan så att besökare som inte är med i föreningen kan läsa om rykande färska meddelanden så att dom också kan vara med.

Något jag tänker på e också att på något sätt informera om vart vi samlas och en enkel vägbeskrivning. Men ajg vill inte utelämna någons hemadress för hela sverige, vilket kan kännas otryggt. Hur kan vi göra det "skyddat"?

Wed Mar 12, 2008 11:05 pm
Profile
Styrelsen Göteborg

Reply with quote
Man kan lösa det med en enkel mejl, eller kontakta andra spelmedlemmar som är med i föreningen och be dem om vägbeskrivning. Man kan också kontakta mig personligen för vägbeskrivning genom ett PM.

Wed Mar 12, 2008 11:15 pm
Profile

Reply with quote
tja, otryggt med hemadress.. ta dig en titt på den här sidan tex: http://www.ratsit.se , sök på kai nilson (information du redan lagt här på sidan), det finns en sådan som är under 40 och bor i närheten av göteborg: varsågod, mellannamn, full adress, födelsedatum. Att hålla sådant privat och nedtystat på internet är redan för sent, vad man än tycker om det... :S

men som ni säger, det handlar mer om kännas otryggt, jag tror dock vi redan har vägbeskrivningen inlagd i trådar på speltillfällen?

Thu Mar 13, 2008 12:25 am
Profile
Reply to topic   [ 13 posts ]  Go to page 1, 2  Next