[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Svenska Mahjongförbundet : Forum - View topic - Adress till hemsida
View unanswered posts | View active topics It is currently Sun Dec 15, 2019 2:02 am

Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next
 Adress till hemsida 
Author Message
Styrelsen Göteborg Styrelsen Förbundet

Reply with quote
Post Adress till hemsida
eftersom den bör skrivas på massa lappar lagom till gothcon så vore det bra om vi hade en permanent adress om en vecka...

Nuvarande adress, mahjong.koffkoff.se eller koffkoff.se/mahjong kommer antagligen kunna ligga kvar (det är upp till koffkoff naturligtvis) vare sig vi skaffar en ny adress eller ej - det är inget problem att ha flera adresser som går till samma sida, alternativt ha en sida där det står 'vi har flyttat hit: [länk]'.

Medans jag skrev här så tittade jag lite på ditt och datt för att skriva en lista på olika alternativ, det kändes dock inte så mycket som ett val utan ett av alternativen var åtminstone i mitt tycke klart bäst. Så jag tog sen saken helt i egna händer och registrerade en domän: mahjong-gbg.se. För detta stora äventyr har jag lagt ut ofantliga 56 kronor (så om nån tyckte det var jättedåligt gör det inte så mycket :P), det gäller för ett år. Efter det året behöver vi betala 120:- per år för att ha kvar den.

Nåväl, de ska ta emot mina pengar och registrera lite här och där, men förmodligen kommer jag kunna styra adresserna om en dag eller två. Jag kommer skicka hit mahjong-gbg.se samt www. mahjong-gbg.se :)

koffkoff, vart blir det bäst att jag riktar dem? är det din egen burk som kör webservern så du kan sätta upp virualhosts och jag kan bara skicka till IPt (eller snarare redirecta till koffkoff.se så du kan ändra ipt), eller ska jag sätta redirect till url som vi har nu (och i så fall, cloaked eller ej)?

Mon Mar 17, 2008 3:54 pm
Profile
Styrelsen Göteborg

Reply with quote
Post Re: Adress till hemsida
bra grej. Nu kan vi skicka hit folk på riktigt : )
Jag har redan varit i farten och tipsat om denna sida. Så en länk eller omriktare vore väldigt bra så att vi inte tappar några spelsugna.

Mon Mar 17, 2008 7:36 pm
Profile
Registrerad användare

Reply with quote
lägg den som en redirectad url till koffkoff.se/mahjong så att man ser den url du har reggat.

Mon Mar 17, 2008 11:05 pm
Profile ICQ WWW

Reply with quote

Thu Mar 20, 2008 3:12 pm
Profile
Registrerad användare

Reply with quote
så ska va fixat nu såvitt jag vet.

Fri Mar 21, 2008 12:27 pm
Profile ICQ WWW
Styrelsen Göteborg

Reply with quote
Grymt bra!

Kai tryckte precis upp buttar som han och jag går omkring med.
Förvisso en ganska basic med loggon som finns uppe i vänstra hörnet. Men Väldigt bra initiativ. kommer sätta utt lappar idag och även skriva med adressen.

Fri Mar 21, 2008 1:45 pm
Profile

Reply with quote
för tillfället står den som cloakad redirect - som ni ser på att addressfältet inte ändras när ni byter sidor.

jag provar dock nu att byta till det andra alternativet, problemet är att jag inte får resultatet direkt (ISP's dns-cache)... vi får la se hur det går, förhoppningsvis händer det nått innan jag åker till gothcon.

Fri Mar 21, 2008 3:14 pm
Profile
Styrelsen Göteborg

Reply with quote
huh? vad menar du nu?
Adressen har ändrats hos mig. Tror att den ändrade direkt när jag gick ut på mahjong-gbg.se
Fast märkte första gången att nya adressen länkade till (formodligen) ditt fotoalbum : )

Sat Mar 22, 2008 3:26 am
Profile

Reply with quote
den står åter som cloakad redirect, det blev inte uppdaterat i tid till att jag skulle åka så jag satte tillbaka den hellre än att det inte skulle funka alls... vid bättre tillfälle kan vi testa igen.

skillnaden är, lite förenklat, att nu står det enbart http://www.mahjong-gbg.se/ på det ställe jag skriver in adresser, med den andra lösningen hade det stått http://www.mahjong-gbg.se/forum/posting ... y&f=2&t=18, ser iofs mindre prydligt ut men man kan kopiera den för att skicka till folk tex (plus att ex google får rätt domän då).

Sat Mar 22, 2008 3:50 am
Profile
Styrelsen Göteborg

Reply with quote
Det funkar väl att använda http://www.mahjong-gbg.se/ i och med att man kommer direkt till hemsidan? Eller pratar vi om två helt skilda saker nu?

Sat Mar 22, 2008 10:54 am
Profile
Reply to topic   [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next